Digitalt Öppet Hus

21 januari, kl 18-19

Välkommen på ett digitalt öppet hus på Ekoskolan (F-6), inför skolvalet för höstterminen 2021. Även för föräldrar till äldre barn som kan vara intresserade av eventuellt lediga platser i andra årskurser än förskoleklass.

• Digitalt besök på skolan genom en kortare film där ni får besöka skolbyggnad och skolgård, träffa några ur vår härliga personal samt höra vad som är speciellt med att gå på Ekoskolan.

• Träffa rektor som presenterar skolans miljö- och hälsoprofil och det pedagogiska upplägget.

• Hur är det att ha barn på Ekoskolan? Några föräldrar och representanter från styrelsen berättar om varför de har valt Ekoskolan, vad det innebär att den är föräldradriven - och hur det känns när man som förälder får höra att skolmaten är godare än maten hemma.

• Frågestund med rektor och föräldrar, direkt eller genom chatten.

Anmäl att du vill delta senast 20 januari.

Vi använder Google classroom på Ekoskolan och ses därför på Google meet: meet.google.com/fgz-wskv-oiu

Visning av skolan

Finns intresse för visning av skolan på plats kan detta ske den 23 januari på ett Corona-säkert sätt: Vi kommer att erbjuda munskydd, handsprit och endast gå i grupper om 3-4 personer. Anmäl intresse på samma länk som ovan.